一開始聽到這個歌手的作品是if you want love
本來以為是個很會寫歌、唱歌、富有情感的一位歌手
(有種很像x ambassadors的感覺 所以就一直以為NF是樂團名字呵呵呵)
結果聽了他以前的作品才發現 居然是位饒舌歌手阿!! 
ummm 他的作品都給人一種淡淡的憂愁、悲傷感
從他mv配色跟專輯封面設計也可以感覺得出來
也許就是他所唱出的這種家庭造就了他這種風格吧! 真是相見恨晚呢

這首歌是寫給他因為藥物濫用而過世的媽媽
其實第一次聽到快結尾還沒什麼感覺
但到最後的那段對媽媽的喊話 整個讓人感受到他真真實實的情感
so real
感受得出他是如此的悲傷又憤怒

每次聽到這種很真實 描寫個人故事的歌曲
都會很佩服這些創作者
要一次又一次的去面對這些情緒
真實的情感對於一首好歌來說 真的是大大加分了許多!


以下歌詞如有翻錯或不順請見諒


How could you leave us so unexpected? 

你怎麼能這麼突然的離開我們?
We were waiting, we were waiting 

我們一直在等 一直在等
For you but you just left us 

等著你 但你卻離開我們
We needed you, I needed you 

我們需要你 我曾經是那麼的需要你

Yo, I don't know what it's like to be addicted to pills 

嘿 我是不知道藥物上癮是什麼感覺
But I do know what it's like to be a witness it kills 

但我倒是知道目睹一場藥物濫用致死是什麼感覺
Mama told me she love me, I'm thinking this isn't real 

媽媽曾經告訴我她愛我 現在我覺得一切都是假的
I think of you when I get a whiff of that cigarette smell, yeah 

每當我聞到一絲菸味 你就浮現在我腦海裡
Welcome to the bottom of hell 

歡迎來到地獄深處
They say pain is a prison, let me out of my cell 

他們說痛苦就像是監獄 拜託讓我掙脫出我的細胞
You say you proud of me, but you don't know me that well 

妳說妳以我為榮 但妳跟本沒有那麼了解我
Sit in my room, tears running down my face and I yell 

我坐在房間 眼淚滑落雙頰 將頭埋進枕套裡大叫
Into my pillowcases, you say you coming to get us 

妳說妳要來接我們
Then call 'em a minute later just to tell us you not, I'm humiliated 

卻在下一秒打給我們說妳不來了 留我在這倍感羞辱
I'm in a room with a parent that I don't barely know 

我和一個幾乎不認識的大人共處一室
Some lady in the corner watching us, while she taking notes 

角落裡的女人好像在記錄著什麼 邊看著我們
I don't get it mom, don't you want to watch your babies grow? 

媽 我不了解 難道妳不想看著妳的小孩長大嗎?
I guess that pills are more important, all you have to say is no 

我猜那些藥丸比我們重要多了 拜託跟我說不是我想得這樣
But you won't do it will you? You gon' keep popping 'til those pills kill you 

但妳做不到 對吧? 妳會一直沉淪到藥物殺死妳的那天
I know you gone but I can still feel you 

我知道妳已經不在了 但我還是可以感覺到妳

Why would you leave us? Why would you leave us here? 

為什麼妳要離開我們? 為什麼妳要留我們在這?
How could you leave us here? 

妳怎麼能拋下我們?
How would you leave us? Why would you leave us? 

妳怎麼能離我們而去? 為什麼妳要離開我們?
Oh, Hey 



I got this picture in my room and it kills me 

我在我房間找到這張相片 這張相片讓我痛苦至極
But I don't need a picture of my mom, I need the real thing 

但我不需要一張我媽的相片 我需要的是一個真人在我面前
Now a relationship is something we won't ever have 

我們從來沒有感受過親情
Why do I feel like I lost something that I never had? 

但為什麼我會覺得失去了一個我從來都沒有擁有過的東西?
You shoulda been there when I graduated 

當我畢業時 妳應該要在的
Told me you love me and congratulations 

告訴我妳愛我 並且恭喜我
Instead you left us at the window waiting 

取而代之的是妳讓我們獨自在窗戶旁等待
Where you at mom? We're too young to understand where you at huh? 

媽 妳在哪? 我們太年輕根本不知道 妳去哪了 蛤?
Yeah, I know those drugs got you held captive 

是阿 我知道那些藥物控制了妳
I can see it in your eyes, they got your mind captured 

我可以從妳的眼神知道 藥物又佔據了妳
Some say it's fun to get the high but I am not laughing 

有些人說嗑藥可以多嗨 但我這不是在笑
What you don't realise and what you not grasping 

妳根本沒有意識到也沒有理解
That I was nothing but a kid who couldn't understand 

當我還是個小孩時 又怎麼會知道
I ain't gon' say that I forgive you cause it hasn't happened 

我不會說我原諒妳 因為不會發生
I thought that maybe I feel better as time passes 

我以為時間能沖淡一切 我就會好過點
If you really cared for me, then where you at then? 

如果妳真的關心我 那那時候妳又在哪裡呢?

Why would you leave us? Why would you leave us here? 

為什麼妳要離開我們? 為什麼妳要留我們在這?
How could you leave us here? 

妳怎麼能拋下我們?
How would you leave us? Why would you leave us? 

妳怎麼能離我們而去? 為什麼妳要離開我們?
Oh, Hey 



Our last conversation, you were sat in the living room 

我們最後一次的對話 當時妳坐在客廳
Talking 'bout my music and I brought you something to listen to 

談論著我的音樂 而我也給你聽了一些
You started crying, telling me this isn't you 

妳開始流淚 告訴我這並不是妳
Couple weeks later, guess you were singing a different tune 

幾個星期後 我猜妳又重蹈覆轍
You took them pills for the last time, didn't you? 

那是妳最後一次吃藥了 對吧?
They took you from us once, guess they came back to finish you 

藥物曾經將妳帶離我們 我猜他們現在又回來了 要毀了妳
Crying my eyes out in the studio is difficult 

在錄音室裡我嚎啕大哭

Music is the only place that I can go to speak to you 

音樂是我唯一能和妳對話的管道
Took me everything inside of me to not scream at your funeral 

我是多麼的壓抑 努力不在妳的喪禮上崩潰、大叫
Sitting in my chair, that person talking was pitiful 

坐在我的椅子上 發現那個正在講話的人真可憐
I wish you were here mama but every time I picture you 

我真希望妳能在這 媽 但每當我嘗試去勾勒妳的形象
All I feel is pain, I hate the way I remember you 

我感受到的全是痛苦 我討厭以這種形式去記住妳
They found you on the floor, I could tell that you felt hallow 

他們在地上找到妳 我敢說妳當時一定是安詳的走的
Gave everything you had plus your life to them pill bottles 

妳把所有的財產還有生命都交給了那些藥罐子
You gave everything you had plus your life to them pill bottles 

妳把妳所有的財產還有生命都交給了那些藥罐子
Don't know if you hear me or not, but if you still watching ma 

我不知道你是否聽到我了 但如果妳還在看著 媽

Why would you leave us? Why would you leave us here? 

為什麼妳要離開我們? 為什麼妳要留我們在這?
How could you leave us here? 

妳怎麼能拋下我們?
How would you leave us? Why would you leave us? 

妳怎麼能離我們而去? 為什麼妳要離開我們?
Hey 



(Sobbing) Sometimes I think about like, 

有時我會想著
sometimes I think about things like, you know, 

有時候我會想著一些事情 你知道的
when I have kids, you won't be there, you know? 

當我有了孩子 妳已經不在了
You won't be there for any of that, 

妳不會在那
I'll never get to see you again, 

我已經沒有機會能再看妳一眼
sometimes I wish I would have just called you, 

有時候我真希望能打給妳
I wish I would have just picked up the phone, 

希望能拿起話筒
wish you were here, I mean you should of been there for us, 

而妳就在那 我是說 妳本來就應該在那的 為了我們
you should have been here, those pills got you, right? 

妳應該在這的 那些藥物控制了妳 對吧?
Them pills got you, right? I wish you were here

那些藥物控制了妳 對吧? 我真希望妳還在
 

arrow
arrow

    Phobia 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()