撇除後半段 這個mv真的很有別她之前黑暗、怪異、驚悚的風格
不管是服裝還是行為 與先前的mv比較起來顯得更活潑鮮明
尤其是大肚子大叔們  超Q~
滑稽的音樂配上mv畫面呈現了一種怪異可愛的氛圍

雖然看似活潑輕鬆 還有一種小屁孩的感覺
但綜觀下來 這首歌其實也是傳達了"老娘不好惹" "I'm the boss"的感覺啊!
"雖然你是個硬漢 但我也是沒在怕的" 
真的是自帶氣場的一位小妹妹


雖然整體有種很青少年放蕩不拘的感覺
不過這種青少年的英文真的hen難懂
口語般的斷句、潮潮用語還有很直接的歌詞內容(
seduce your dad???)
也許就是呈現了青少年心中最瘋狂的那種時期吧
但聽到那順暢又富有節奏感的押韻 
內容什麼的都不重要了
ヽ(*´∀`)ノ


以下歌詞如有翻錯或不順請見諒


White shirt now red, my bloody nose

白襯衫現在變紅了 都怪我那流血的鼻子
Sleepin', you're on your tippy toes

夜深人靜 熟睡之時 現在你墊著腳尖
Creepin' around like no one knows

到處爬行彷彿沒有人知道
Think you're so criminal

想著你是多麼的像罪犯
Bruises on both my knees for you

我雙膝上的瘀青 為了你
Don't say thank you or please

不要說請或是謝謝
I do what I want when I'm wanting to

我做我想做的 在我想要去做的時候
My soul so cynical

靈魂深處 我是個憤世的人


So you're a tough guy

所以你是個硬漢
Like it really rough guy

那種粗暴的硬漢
Just can't get enough guy

永遠都無法滿足的硬漢
Chest always so puffed guy

胸膛永遠都挺起來的硬漢
I'm that bad type

但我是壞的那型
Make your mama sad type

讓你媽傷心的那型
Make your girlfriend mad tight

讓你女友氣到發瘋的那型
Might seduce your dad type

可能會勾引你爸的那型
I'm the bad guy

反正我不是個善類

duh

廢話


I'm the bad guy

我是個壞人


I like it when you take control

我喜歡你掌控一切的時候
Even if you know that you don't

即便你知道你沒有真正掌權
Own me, I'll let you play the role

擁有我,我將會讓你成為那種人
I'll be your animal

我會成為你的寵物
My mommy likes to sing along with me

我馬麻喜歡和我一起唱歌
But she won't sing this song

但她不會和我一起唱這首歌
If she reads all the lyrics

如果她看到了這些歌詞
She'll pity the men I know

她會可憐那些我認識的男人


So you're a tough guy

所以你是個硬漢
Like it really rough guy

那種粗暴的硬漢
Just can't get enough guy

永遠都無法滿足的硬漢
Chest always so puffed guy

胸膛永遠挺起來的硬漢
I'm that bad type

但我是壞的那型
Make your mama sad type

讓你媽傷心的那型
Make your girlfriend mad tight

讓你女友氣到發瘋的那型
Might seduce your dad type

可能會勾引你爸的那型
I'm the bad guy

反正我不是個善類

duh

廢話


I'm the bad guy, duh

我是個壞人 廢話
I'm only good at bein' bad, bad

我只擅長當個壞人


I like when you get mad

我喜歡你生氣的時候
I guess I'm pretty glad that you're alone

我猜對於你是獨自一人這件事 我會感到很高興
You said she's scared of me?

你說她害怕我?
I mean,

我的意思是,

I don't see what she sees

我看不到她看到的
But maybe it's 'cause I'm wearing your cologne

但有可能是因為我擦了你的古龍水


I'm a bad guy

我不是個善類
I'm a bad guy

我是個壞人
Bad guy, bad guy

壞人 壞人
I'm a bad

我是個壞...
 

arrow
arrow

    Phobia 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()