這首歌真的很不適合夜深人靜的時候聽

因為根本句句打入人心阿!!

 

為了不讓自己看起來是"一個人"

又或是為了不讓孤獨的感覺淹沒自己

努力加入各種活動 各種熱鬧的聚會

但其實到了現場發現

大家都在講著自己想說的 聊著一些你沒什麼興趣的話題

你根本不想待在這裡

到頭來最舒適的地方卻還是自己的小世界

 

所以說

人到底是討厭孤單的感覺

還是害怕別人對自己想法

        害怕成為"大家眼中"那個邊緣的人?

 

 

以下歌詞如有翻錯或不順請見諒


 

I can't be the only one

我不能成為唯一一個
Who's lonely tonight

今晚感到寂寞的人
I can't be the only one

我不能成為唯一一個
Who's drinking 'bout myself

獨自喝酒的人
 

Wishing that I was somewhere else

真希望我現在能在其他地方
Talking to the voices in my head

和我腦中的聲音交談
Because at least they're listening

因為至少他們都會靜靜地聽著
Right here's an easy place to hide

在這裡就有一個簡單安逸的地方可以躲藏
I stay in bed and shut the blinds

我窩在床裡 拉上百葉窗
Don't even know where I would go

對於我想去的地方毫無想法

But I know that there's gotta be somebody out there

但我知道至少會有一個人在那
There's gotta be somebody somewhere

肯定會有個人在某處
Who needs company

需要陪伴
And needs comforting to know

需要安慰
I can't be the only one

我不能成為唯一一個
Who's lonely tonight

今晚感到寂寞的人
No, I can't be-

不,我不能成為
One with nobody to call

唯一一個手機沒有來電通知的人
 

This city makes me feel so small

這個城市讓我感到渺小
A million people in this town

有一百萬人在這小鎮裡
But I could scream without a sound

但我可以無聲的大叫
So I get high to pass the time

所以我努力讓自己開心地度過這段時間
Talk to someone I met online

跟一些在網路上認識的人聊天
To make myself feel less alone

讓我自己至少感到不是那麼的孤單

'Cause I know that there's gotta be somebody out there

因為我知道至少會有一個人在那
There's gotta be somebody somewhere

肯定會有個人在某處
Who needs company

需要陪伴
And needs comforting to know

需要安慰
I can't be the only one

我不能成為唯一一個
Who's lonely tonight

今晚感到寂寞的人
No, I can't be the only

不,我不能成為唯一一個

No, I can't be the only one

不,我不能成為唯一一個
Who's lonely tonight

今晚感到寂寞的人
No, I can't be the only one

不,我不能成為唯一一個
Who's lonely

感到寂寞的人
No, I can't be the only

不,我不能成為唯一一個
The only

唯一的


英文歌詞來源:https://www.azlyrics.com/lyrics/sashasloan/theonly.html

arrow
arrow

    Phobia 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()